Sticker (3)

Vragen en discussies over genealogische en andere familiaire aangelegenheden, die niet de genealogische database van deze website betreffen.
robla
Forumpaltsgraaf

Sticker (3)

Bericht door robla » Zo 03 Mei 2009, 22:12

Bij het zoeken naar Sticke, liep ik ook aan tegen de naam Arnd Sticker in Zwolle. In Berkenvelders 'Zwolse Regesten' komt hij een aantal keren voor en het was natuurlijk vanwege de voornaam Arnd, dat ik daar niet omheen kon.

Arnd Sticker overleed rond 1435, zijn vrouw Aleyd leefde wat langer. Als kinderen worden in 1441 genoemd Goesen, Geert, Johan, Evert, Genrick, Elisabeth en Mechteld. Ik heb in Zwolle nagekeken, dat het zegel dat Evert Sticke in 1441 gebruikte, niets te maken heeft met het Sticke-zegel. Zijn zegel wordt beschreven als een gedeeld wapenschild: I leeg II een halve lelie.

Er bleken nog wat meer Sticker's te zijn, zoals meister Henric Sticker, en ook Gerd Sticker, die o.a. schepen te Zwolle was.

Eigenlijk had ik al besloten, dat zij voor mij niet zo boeiend waren, totdat ik in de Cameraarsboeken van Deventer een vermelding zag van Berend Gosens sone Stijckers rond 1365, en Bernardo Sticker in 1358, verder nog een aantal vermeldingen van een Johan Sticker, en dan nog in 1360 een vermelding van Arnoldo Sticker et Borghardo.

En van die laatste vermelding schrok ik toch even wakker...

Berend Gosens zoon Sticker, terwijl in Zwolle Arnd Sticker zijn oudste zoon Gosen noemt? Berend Sticker, die in een bepaalde periode veel voorkomt in de Deventer Cameraarsboeken. Pelgrim Sticke met een zoon Berend...

Maar een vermelding Arnold Sticker en Borghardus doet wel akelig sterk denken aan Arnold Stecke en Borghard Stecke?

Ik heb nu nog geen idee wat ik ermee aan moet.
Suggesties zijn uiteraard zoals altijd welkom...

Ronald Blancke

Plaats reactie