De Graafschap in de Middeleeuwen

Zoek

Forum

Van Keppel te Oedin...
 
Meldingen
Alles wissen

Van Keppel te Oeding en Beesel (Lb)

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
3,056 Bekeken
Berichten: 1
Forumridder
Topic starter
 

Lucia Frederica van Keppel trouwde voor 1683 met Anthoin van Baexen, zoon van Gerard van Baexen - heer van Huis Nieuwenbroeck te Beesel tussen Roermond en Venlo - en Anna van Waes.
Hun oudste zoon, Johan Arnold van Baexen, werd op 22-5-1700 toegelaten tot de Ridderschap. Een kwartierstaat waaruit zijn afstamming zou kunnen blijken, is mij helaas niet bekend.
Anthoin van Baexen overleed te Beesel op 4-7-1698.
Uit een brief van 17-1-1704 blijkt dat Lucia een zus was van NN van Keppel wonend te Oeding (ik vermoed op het huis Mallem aldaar).
Lucia van Keppel verkocht Nieuwenbroeck in 1712 aan de weduwe Anna Catharina Charpentier. Een akte van 15-11-1723 noemt haar als een van de erfgenamen van Margrieta van Asewijn, douariere van Munster tot Ruinen en Gramsberge. Op 18-8-1728 woonde zij te Ophoven, gemeente Kinrooi (B).

Wie weet meer over de afstamming van Lucia van Keppel?

 
Geplaatst : 02/03/2009 10:31 pm
Berichten: 144
Forumaartsbisschop
 

Loe,

Ik ken je zoekvraag, maar ik kan je er nog steeds niet mee helpen.
Ook al heb je daar niets aan, ik vind/vond het nogal raar, om niet te reageren.

groeten,
Ronald Blancke

 
Geplaatst : 22/04/2009 10:56 pm
Berichten: 66
Forumhertog
 

Huis Mallem lag in Mallem, vroeger gemeente Eibergen nu Berkelland; Haus Oeding over de grens bij Winterswijk bestaat nog - een restant tenminste.

Door vererving zijn beide goederen midden achttiende eeuw in handen van de Mulerts tot Backenhagen gekomen.

Met vriendelijke groet,
André Jansen

 
Geplaatst : 31/10/2010 1:53 am
Berichten: 66
Forumhertog
 

Beste Loe, ik zag elders op internet dat je Lucia Frederika als dochter van Georg van Keppel beschouwt - wat me heel waarschijnlijk lijkt overigens.
Ik vroeg me af of je weet wie zijn moeder was? Was dat een Van Viermund of Anna Hilaria Ripperda?

Met vriendelijke groet, André

 
Geplaatst : 06/12/2010 11:41 pm
Deel: